جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۳:۴۶

احتمال تغییر و تحول در ساختار شورای IMO وجود دارد

باشگاه خبری فراساحل: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از احتمال تغییر و تحول در ساختار شورای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل عضو هیات‎عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره یکصد و بیستمین اجلاس شورای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) که در مقر این سازمان برگزار شد، گفت: از آنجایی که این سازمان  برنامه‎های خود را 6 ساله و بودجه‌ها را 2 سال به 2 سال تعیین می‌کند، در این دوره از اجلاس‎های شورای IMOمانند دوره‎های قبل بودجه دوسالانه و استراتژی پلان‎های 6 ساله مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت. هادی حق‎شناس با بیان اینکه در این جلسه نیز گزارش کمیته‌های اصلی IMO ارائه و بررسی شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد امکان تغییر ساختار IMOو به تبع آن تغییر تاریخ و زمان بررسی اجلاس بود، زیرا اکنون 40 کشور در قالب 3 گروه A،B و C عضو شورای IMO هستند.

وی یادآور شد: 10 عضو گروه A کشورهایی هستند که بیشترین سهم تجارت را دارند، 10 عضو گروه B نیز کشورهایی هستند که بیشترین ناوگان را تحت پرچم خود دارند و بالاخره 20 کشور دیگر که از بین 174 عضو IMO انتخاب ‎می‌شوند در گروه C جای دارند. حق‌شناس خاطرنشان کرد: در این اجلاس، ایران به همراه استرالیا و برخی کشورهای دیگر سندی را ارائه کردند و بر اساس آن پیشنهاد دادند که ساختار IMO تغییر کند بنابراین احتمال دارد به واسطه این تغییر اعضای شورای این سازمان از 40 عضو به 60 عضو افزایش یابد و جلسات شورا به جای هر دو سال یکبار به صورت 4 سال یکبار برگزار شود و کشورها در 3 گروه A ، B و C گروه‎بندی نشوند. عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این تغییرات در حد یک پیشنهاد به سازمان بین المللی دریانوردی بود، گفت: قرار بر آن شد تا در جلسه بعدی شورا این پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد و هم‎راستا با آن یک کارگروه به صورت موازی بر روی این مساله کار کند.

به گفته حق‌شناس؛ ممکن است با اعمال این تغییرات که اکنون به صورت پیشنهاد به IMOارائه شده و باید بررسی شود، انتخابات شورا به صورت یکجا باشد و گروه‎بندی نشود. گفتنی است؛ در سال 2012 با روی کار آمدن کوجی سکیمیزو از کشور ژاپن به عنوان دبیرکلIMO، اصلاح ساختار و ساز‌وکارهای دبیرخانه و کمیته‌های فرعی این سازمان به‌طور جد در برنامه کاری وی با حمایت و پشتیبانی شورای IMO قرار گرفت و در نهایت تغییرات و تحولات اساسی در ساختار کمیته‎های فرعی سازمان بین‎المللی دریانوردی رخ داد و بر اساس آن 7 کمیته جایگزین 9 کمیته قبلی شد. اکنون نیز پیش‎بینی‎می‎َشود با توجه به پیشنهاد ارائه شده در اجلاس IMO باید منتظر تغییراتی در ساختار شورای این سازمان باشیم.



  کد خبر : 5571
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :